Євген Гуцало "Лось". Характеристика хлопчиків і дядька. Добро - це шлях до перемоги.
Домашнє завдання за оповіданням Є.Гуцало "Лось" виконати до 10.04.2020
1. Дайте усно відповіді на питання:
- Які художні засоби використав Є.Гуцало для опису поведінки лося в ополонці? Яких людських рис він надав тварині?
- Знайдіть у творі те місце, де ми вперше знайомимось з хлопчиками.
- Як їх називає автор? Про яке ставлення до героїв автора можна сказати?
- Зачитайте епізод, де хлопці рятують лося, розкажіть, що вони при цьому пережили?
- У чому краса їхніх дій і почуттів?
- Знайдіть у тексті й зіставте описи зовнішності хлопчиків та Шпичака.
2. Зробити характеристику хлопчиків та дядька Шпичака (письмово у WORD форматі і надіслати мені на пошту nadin15031989@gmail.com
Добро | Зло |
- Чому в братів, на вашу думку, немає імен? Чому автор називає їх братами – підберезниками, а
3. Скласти кросворд, де ключове слово буде ДОБРО (кросворд надіслати на пошту).
Українська література 7 клас 07.04
Тема. Марина Павленко, біографічні відомості. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських". Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперешній і минулий у ній.
Мета: ознайомити семикласників із цікавими епізодами із життя Марини Павленко, її творчістю; допомогти зрозуміти сюжет повісті-казки, формувати вміння визначати реалістичне й казкове у творі;
розвивати навички виразного читання, аналізу епічного твору, виділення головних епізодів, висловлювання власних думок із приводу прочитаного; розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне мислення;
виховувати доброту, гідність, прагнення до самовдосконалення.
Теорія літератури: сюжет, повість-казка.
Обладнання: підручник, портрет письменниці, ілюстрації, мультимедійні матеріал (буктрейлер «Русалонька із 7-В…»).
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
«Життя окремої людини має сенс лише в тій мірі,
наскільки вона допомагає зробити життя інших людей кращим і шляхетнішим»
Альберт Ейнштейн
Перебіг уроку
І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.
1. Вступне слово вчителя.
Марина Павленко – наша сучасниця. З-під її пера вийшли десятки творів, героями яких є ваші ровесники. Це звичайні діти, хіба що, можливо, уважніші, а ще їх оточують казкові предмети, що розкривають свої чарівні властивості в потрібний момент. М. Павленко сприймає дитину як велике чудо, а дитинство – як святкову казку.
ІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
1. Розповідь підготовлених про М.Павленко.
Народилася Павленко Марина Степанівна народилася 30 березня 1973 року в селі Старичах Яворівського району Львівської області. У дворічному віці переїхала з батьками на Черкащину. Протягом 1991–1996 років здобула вищу педагогічну освіту в Уманському державному педагогічному інституті імені Павла Тичини.
З 1995 по 2000 роки працювала вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії. З 2000 року – викладач кафедри української літератури й українознавства Уманського державного педуніверситету імені Павла Тичини.
Кандидат педагогічних наук, доцент, автор багатьох наукових публікацій, методичних рекомендацій. Упорядник спогадів про Павла Тичину.
Друкується з 1990 року. Автор поетичних збірок «Бузкові зошити», збірки оповідань «Як дожити до ста», романів для підлітків «Русалонька із 7-В…», циклу казок «Півтора бажання».
Марина Павленко багато публікується в періодиці, мистецьких часописах, закордонних збірниках.
Має також малярський хист. Ілюструвала книжки-розмальовки для дітей і власні книжки.
Письменниця неодноразово перемагала в літературних конкурсах: «Гранослов», «Привітання життя», «Коронація слова».
Марина Павленко – лауреат літературної премії «Благовіст», міжнародної премії Олеся Гончара.
З кожною новою повістю М. Павленко розширюється тематичне коло її творів, проте незмінними завжди залишаються увага та любов до людини, співпереживання героїв і взаємодопомога. Маленька героїня повісті «Русалонька із 7-В…» постійно намагається знайти відповідь на запитання: «Що стоїть на перешкоді людському щастю? Навіщо казки з нещасливим закінченням?» Шукаючи відповіді на ці питання, з нею трапляються неймовірні пригоди.
Перегляд буктрейлера «Русалонька із 7-В…»
Ми ознайомилися із буктрейлером за повістю М. Павленко із загадковою назвою «Русалонька із 7-В…». Пригадайте, від чийого імені ведеться оповідь у творі?
Стисло перекажіть сюжет повісті від першої особи.
Прочитайте повністю повість - казку.
Бесіда за розділами 1-9.
· Як звуть головну героїню твору?
· До якої важливої події готувались у родині Софійки?
· Без чого у родині дівчинки неможливо було виходити заміж?
· Розкажіть про дивну бабусю – сусідку.
· Назвіть друзів та однокласників Софійки.
· Що сталося з коралями, які дали поносити Софійці?
· Розкажіть історію про світлину тітоньки з Валентином. Як її дізналася Софія?
5. . Складання таблиці «Часові площини в повісті».
Отже, Софія подорожувала у часі. Давайте визначимо, які події із якого часу у творі. (у зошит)
Часові площини в повісті «Русалонька із 7-В…»
| ||
Час теперішній
|
Час минулий
|
Майбутній
|
Розповідь про Софійку, її батьків та однолітків.
|
Розповідь про давно минулі часи (розпочинається з 1810 р.)
|
Зустріч із Сашком і Вадимом у кафе
|
6. Прийом «Займи позицію».
Зважаючи на вище сказане, визначте, події повісті реальні чи вигадані?(письмово)
7. Складання асоціативних грон
- Чи можемо ми стверджувати, що це повість? Адже ми зазначили, що у творі багато вигадки? Можливо це казка? Для оформлення думки складемо ґроно «Повість» і «Казка», зазначивши ознаки обох жанрів, що наявні у творі. (у зошит)
ПОВІСТЬ
|
КАЗКА
|
8. Фізкультхвилина
9. Самостійна робота. Продовжи речення (письмово в зошиті).
· Чарівні предмети, про які ви прочитали в цих розділах…
· Слово, за допомогою якого можна було повернутись із подорожі в минуле…
· Дівчинка вирішила врятувати Вадима від …
· Щоб потрапити у минуле, потрібно було …
· Чоловіка з виколотими на фото очима звали….
· Софійка для розгадки таємниці побувала у місті...
· Події у творі відбуваються у паралельних …
Дайте письмову відповідь на питання.
- Який чарівний предмет допомагає дівчинці переміщатися в часі і просторі(розділ 6)?
- У 5 розділі розповідається про те, що весілля Сніжани не відбудеться. Чому?
- Що нового дізналася Софійка у Києві? Чим вона не дуже-то і здивувала тітоньку Сніжану?
- Багато подій, що відбувалися в минулому, певним чином пов’язані із будинком, у якому проживає родина Софійки. Чому(розділ 52)?
- Розділ «Крадіжка» розповідає про те, як стара шовковиця врятувала життя Катерині й Семенові і аж через 50 років повернула спокій у квартиру Софійчиних сусідів. Як це сталося?
- В якому розділі розповідається про примирення Вадимових батьків і їх повернення як і дідуся Толі, додому.Що означає те, що всі кулаківські сходяться додому??
- У всіх попередніх розділах розповідається про подорожі героїні в часі в минуле. І тільки розділ 60(«Ще одна таємниця шафи») дозволяє нам заглянути у майбутнє і дізнатися, що чекає на героїню через декілька років. Що цікавого дізналися ви із цього розділу?
ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок
Літературна гра «Впізнай героя за цитатою».
· «Не я краду – прокляття моє краде»
· «Мамо, мені снилося…Тато покинув маленького хлопчика і одружується з іншою!...»
· «Тепер усі в мене отут! – показує великого кулака. І регоче…»
· «Де тобі втямити! У тебе, либонь, таких бісових предків не було…»
· «Ну, це ваші гімназійні штучки! Вчать усяких там наголосів!...»
· «Поноси, поки я добра! Але на весілля…»
ІV. Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда. Отже, давайте підсумуємо сьогоднішню роботу.
- У чому трагедія роду Кулаківських?
- Лише родове прокляття є причиною усіх нещасть Кулаківських?
2. Заключне слово вчителя.
Письменниця хоче, щоб ми вірили в добрі чудеса, в те, що навіть привиди бувають добрими, іноді й вони потребують нашої допомоги; що людина, навіть маленька, може змінити світ на краще; що старовинні бабусині коралі в добрих руках обов’язково допоможуть виправити чужі помилки, повести людину зовсім іншим шляхом: змінять світ на краще. Тож давайте всі вірити в чудо і завжди намагатися виправити ситуацію на краще.
V. Домашнє завдання
До 10.04 надіслати мені на пошту nadin15031989@gmail.com WОRD документ у якому буде:
- конспект(або схема, або таблиця) біографічні відомості Марини Павленко;
- таблиця реальні та вигадані події повісті;
- самостійна робота (продовжи реченн та відповіді на питання);
- відповіді на літературну гру "Впізнай героя".
Українська мова 7 клас 07.04
Тема. Непохідні й похідні прийменники
За походженням прийменники поділяються на дві основні групи: непохідні (або первинні) та похідні (або вторинні).
До непохідних належать давні прийменники, спосіб творення яких визначити важко, а то й неможливо. Це такі прийменники, як без, до, від (од), з (зі, зо), із (ізо), за, на, над (наді, надо), о (об), під (піді, підо), у (в), по, при, про та ін.
Непохідні прийменники часто вживаються з кількома відмінковими формами (під дерево, під деревом., на дерево, на дереві та ін.).
До похідних прийменників належать:
а) утворені сполученням непохідних прийменників: попід, поза, задля, з-за, з-під та інші;
б) утворені шляхом переходу з інших частин мови (іменників, сполучників): край, коло, назустріч, близько, вздовж, довкола, навкруги та ін.
Ці прийменники пізнішого походження, найчастіше вони співвідносяться з повнозначними словами, від яких утворилися. Окремі з цих прийменників у реченні можуть виступати то як прислівники чи іменники, то як прийменники. Порівняймо речення: Тихо навкруги, мертво (М. Коцюбинський) і Хо сидить посеред галяви, а навкруги його панує мертва, прикра тиша (М. Коцюбинський). У першому реченні слово навкруги — прислівник, у другому — прийменник.
Похідні прийменники вживаються переважно з якимось одним відмінком: навколо (чого? - Р.В.), поміж (чим? - Ор.в.) та ін.
Домашнє завдання: вивчити правила (похідні та непохідні прийменники), виконати вправи у WORD форматі та надіслати на мою пошту: nadin15031989@gmail.com
1. Тренувальні вправи.
1) Випишіть речення з похідними прийменниками. Визначте, від яких частин мови вони утворені. Доберіть до похідних прийменників синоніми (непохідні або похідні).
Світанок нас застав коло невеликого сільця. (П. Вернигора) Літак вже набрав чималу висоту і тепер летить, роблячи велике коло над аеродромом. (В. Собко) Напередодні всю ніч падав сніг. (О. Донченко) Напередодні шлюбу з’їхалися в аул сусіди допомагати готуватися до весілля. (З. Тулуб) Протягом зими снігу майже не було. (О. Гончар) Десь із протягом заскрипіли ліниві ворота. (Г. Хоткевич) Червоні круги літали перед його очима та розпливалися. (М. Коцюбинський) Мов ті валькірії, круг неї танцюють, граються дівчата. (Т. Шевченко)
2) Прочитайте й спишіть текст. З’ясуйте, які з поданих прийменників належать до непохідних, а які — до похідних.
Посеред лісової галявини росли дуби-велетні. В тіні, попід густим зеленим шатром, було прохолодно і спокійно. Сонце майже не пробивалося з-поміж гілля дерев. Лише подекуди на тлі майже суцільної тіні лежали світлі мазки його променів. А вгорі, прогулюючись по верхівках крон дубів, шелестів листям вітер.
(Із журналу)
3) Випишіть спочатку речення з непохідними прийменниками, а потім — із похідними. Укажіть, від яких частин мови утворені похідні прийменники, визначте спосіб їх творення.
У понеділок рано виринуло блискуче сонце з-поза рожевих хмаринок. (І. Франко) На толоці вівчар в брилі на сопілку грає. Цвіти, цвіти, барвіночку, з весни до зими. (Із тв. Л. Глібова) Незважаючи на спеку й духоту, косарі співали косарських пісень. (І. Нечуй-Левицький)
4) Спишіть речення. Замість крапок доберіть із довідки відповідні прийменники.
Усі учні, … кількох, виконали завдання вчителя. Сьогоднішній день, … учорашнього, ясний і погожий. …похолоданням школярі вирішили обклеїти вікна. Будь завжди уважним і чуйним … своїх друзів. … добро твори також добро.
Довідка: у відповідь на, за винятком, на відміну від, у зв’язку з, по відношенню до.
5) Спишіть речення, визначте похідні й непохідні прийменники.
Це були гамазеї, де переховувався недоторканий запас зерна на випадок неврожаю чи якогось стихійного лиха. (О. Донченко) На чолі полку мчить Тарас. (О. Довженко) Ми йшли в напрямку лісу. (О. Копиленко) Всі, за винятком Бойчука, здивовано дивились на свого шкіпера. (М. Трублаїні) Передбачаються опади у вигляді дощу й мокрого снігу. (З газети) Про зустріч домовились під час обіду. (О. Кобилянська).
Тема. РЗМ. Письмовий твір - опис зовнішності людини за картиною у художньому стилі.
Домашнє завдання: написати твір - опис і надіслати мені його на мою пошту nadin15031989@gmail.com до 10.04.2020
Заповнити Google форму.
7 клас.Переглянь відеоурок. Виконай завдання.
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
⇓⇓⇓⇓⇓⇓
Learning.ua/ВИКОНУЙ ВПРАВИ ЩОДНЯ.ОБОВ*ЯЗКОВО.ТЕМУ ОБИРАЙ САМ СОБІ.
Домашнє завдання з української літератури для 7 класів: повторити художні засоби (виписати всі художні засоби які є в кінці підручника у зошит), підготуватися до с.р.(заповнення GOOGLE форми), яка відбудеться у середу.
Домашнє завдання з української мови для 7 класів: переглянути відеоурок, виконати завдання та надіслати на пошту nadin15031989@gmail.com
Тема. Правопис прийменників разом, окремо, через дефіс
Тренувальні вправи
Прочитайте текст. Знайдіть прийменники, поясніть правопис похідних прийменників
Усе відійшло в небуття, ось тільки місяць зостався такий, як і колись ... Він і тепер стоїть серед моря-моря, мовби червона комора, він і тепер парубком виходить з-за гір, він і тепер попід лісом-лісом котиться діжею з тістом ... Чому саме в цю ніч згадались батько-мати, дитинство? Мабуть, місяць і наворожив ...
Ніч і справді була ще чорна, як оті ворота, які колись у давнину декому дьогтем вимазували. Лише з-поза хмар одна - друга зірочка приглядалась до нас дитячими оченятами.
Розкрийте дужки. Розподіліть слова у три колонки: А- пишуться прийменники разом, Б - пишуться прийменники
через дефіс, В - пишуться прийменники окремо. Поясніть написання
- з(за),
- з(над),
- із(за),
- за(для),
- по(за),
- по(серед),
- з(поміж),
- з(понад),
- про(між),
- з(проміж),
- по(над),
- з(під),
- по(під),
- по(між),
- із(над),
- із(під),
- зі(мною),
- з(ним),
- піді(мною),
- у(нього),
- зі(сходу).
Домашнє завдання з української літератури для 5 класів: переглянути відеоматеріал, зробити таблицю "Біографічні відомості П.Тичини". Визначити художні засоби поезії "Гаї шумлять" та надіслати на пошту nadin15031989@gmail.com
Прослухати пісні "Гаї шулять" (слова П.Тичини)
5 а,б,в українська література
Написати мінітвір на тему: "Картини природи у вірші Т.Шевченка "Садок вишневий коло хати..."
І надіслати твір на почту : nadin15031989@gmail.com
Написати мінітвір на тему: "Картини природи у вірші Т.Шевченка "Садок вишневий коло хати..."
І надіслати твір на почту : nadin15031989@gmail.com
7 а,б,в українська література
Вивити поезію напам*ять "Ти знаєш, що ти людина?"
Василь Симоненко
ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА?
Ти знаєш, що ти — людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди —
Добрі, ласкаві й злі.
Сьогодні усе для тебе —
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба —
Гляди ж не проспи!
Бо ти на землі — людина,
І хочеш того чи ні —
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.
Переписати або роздрукувати поезію і визначити всі художні засоби.
7 а,б,в українська мова
Вивчити правила "Прийменник", "Написання прийменників".
Вправа 321, 327,332,334,337.
Всі вправи виконати ( WORD документ, підписати і надіслати на пошту: nadin15031989@gmail.com)
7 клас фізика
Домашнє завдання з фізики
5 клас Українська література
Переглянути відео, вивчити поезію напам*ять.
Виписати художні засоби з поезії в зошит (п).
Визначити тему та ідею (п)
7 клас українська мова
Переглянути відео, параграф 28 вивчити правила.
Вправи 320, 321, 327 (п).
Вправи 324, 328 (у).
7 клас українська література
Переглянути відеоматеріал
Прослухати відео,записати 10 життєвих фактів про письменника.
Прослухати поезію, виконати ідейно - тематичний аналіз поезії (п).
п.1 стр.209 (п).
Англійська мова 7 клас
Вивчити текст, повторити слова.
S P O R T
To my way of thinking it is necessary for people of all ages to go in
for sports.
I am sure that doing sport does more good than harm.
You can do physical exercises in the morning, spend an hour in the
gym or have a nice walk in the park.
It will help you keep fit and stamina.
As for me I don’t like to be bored so I enjoy playing tennis.
I have been playing tennis for two years.
I want to set a record so I train hard and take part in competitions.
I have already won a victory in the city tournament.
My parents and classmates are proud of me very much.
They always follow the games with great interest.
All in all I think that sport helps me to be healthy and cheerful.
Немає коментарів:
Дописати коментар