Виконати на окремих подвійних аркушах
Самостійна робота
Самостійна робота
з українська
мова
5 клас
Початковий і середній рівень
1.
Як можна
встановити смисловий зв'язок між головними і другорядними членами речення?
2.
Додаток
відповідає на питання:
а) непрямих
відмінків;
б) який? чий?
в) де? куди?
як?
3. Другорядні члени речення:
а) підмет і
присудок;
б) додаток,
присудок;
в) додаток,
означення, обставина.
4. Обставина відповідає на питання:
а) де? коли?
куди?
б) який? чий?
в) непрямих
відмінків.
5. Найчастіше додаток виражається:
а) прикметником;
б) іменником; в) прислівником.
6. Указати речення в якому є означення:
а) Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою.
б) Небо заступили хмари.
в) Дороги веселі пливуть повз оселі.
7. Означення найчастіше виражається:
а)
прикметником; б) іменником; в) прислівником.
8. У реченні: Степові
птахи посивіли від пилюки слово степові
є:
а) означенням;
б) обставиною; в) додатком.
9. Відшукати речення, де є обставина:
а) Весь
степ був переснований сивою пряжею.
б) Голубина
ніч надворі засвітила зорі.
в) Дівчата підібрали викопані буряки.
10. Обставина найчастіше виражається:
а)
прислівником; б) іменником; в) прикметником.
11. Записати речення, в якому був би додаток.
12. Записати речення з обставиною.
Достатній рівень
1.
Поширити
дані речення другорядними членами.
Птахи
відлетіли. Поповзли хмари. Почастішали дощі. Сонце виглядає. Шурхотить листя.
2.
Скласти
речення за схемами.
1.
── ══ ── ▪
── ▪ ── ▪
2.
── ▪
── ▪ ──
══ ── ─
─ ─ ▪
3.
Підкреслити
всі члени речення.
Гортає ніч
великі срібні книги. Стрункі тополі стиха кивають верховіттям. Твоя краса цвіте
в моїх очах. Чудова літня ніч в степах України.
Високий рівень
Написати
творчу роботу «Наша мова – барвінкова».